Om bandet

Hell Friis Over Band er et 4-mands-orkester med base i Århus og med speciale i dansevenligt rocket livemusik til festivaller, byfester, julefrokoster, bryllupper, fødselsdage og firmafester.

Hell Friis Over Band har eksisteret siden 2009 og har spillet langt over 150 jobs lige fra små intime og hyggelige bryllupper over firmajobs til store festivalscener med flere tusinde publikummer. Hver gang formår bandet at tilpasse sig lige netop denne pågældende aftens publikum og spille, som var det sidste gang de var på scenen. Alle 4 medlemmer har fuldtidsjobs ved siden musikken, så hver gang bandet mødes, så er det også en fest og et afbræk fra hverdagen for dem – og det mærkes. Hell Friis Over Band er således altid en del af festen, og du kan som arrangør være helt sikker på, at du her har et band, som har glædet sig til aftenen, og som derfor giver sig 110 %.

I forgrunden for Hell Friis Over Band står Ole Hell på lead-guitar og kor og Jacob Friis på sang, akustisk guitar og rytmeguitar. Jacob Friis’ sprøde vokal giver ofte anledning til beundrende kommentarer og ros fra publikum, og mange gange er Jacob blevet opfordret til at stille op i diverse talentprogrammer som X-Factor og Scenen er Din. Han har indtil videre formået at stå imod presset, så i stedet nyder han sin civile tilværelse som jurist, samtidig med at han fyrer den af med Hell Friis Over Band i weekenderne.

De to frontfigurer Ole Hell og Jacob Friis bakkes op af en slagkraftig og solid rytmegruppe bestående af Mikkel Hollænder Jensen på bas og kor og Carsten Gløvermose Nielsen på trommer.

”Hell Friis Over Band lukkede vores store telt lørdag nat. De spillede i næsten 2½ time uafbrudt og publikum var ellevilde – det var virkeligt fedt”.

Formand Annette Kjeldbjerg, Rosenholm Festival

”Kære Hell Friis-drenge, I rockede så vildt, at hele slottet var ved at vælte. Alle gæster har rost jer til skyerne - men det fyldte dansegulv talte vel også for sig selv. Tak for en forrygende indsats. I var det absolut bedste band, vi kunne forestile os.”

Anna Sørensen

”I var bare SÅ meget en del af festen og leverede det ene fede dansenummer efter det andet. Alle vores gæster var også helt vilde med jer og flere af dem har sagt, at det var fuldstændig ligesom at være til en koncert.”

Rikke og Anders

”Jeg skal da nok lige love for, at I sørgede for en skraldhyggelig aften med grov gang i både scenekasserne og dansegulvet på fairbar - og tror bestemt ikke, at de musikbegejstrede frivillige havde noget imod de lyse morgentimers jamsession!”

Jane Winum Thomsen

”Tak fordi i var med til at gøre vores julefrokost helt forrygende. Servicemeddelelse: Der er stor risiko for at ens fødder får andendags-tømmermænd med Hell Friis Over Band ved roret!”

Katrine Rasmussen, Syddjurs Kommune

”Super band, der spiller fantastisk godt! Tak for musikken til vores julefrokost.”

Charlotte Svendsen, Carletti

”Intet mindre end et fantastisk band. Kan virkelig sætte festen i gang. Har hørt dem flere gange, og de er altid fulde af energi og supergode til at få alle med.”

Anja Bæk Andersen

”Helt igennem et fantastisk band, der giver fuld gas fra starten af! Jeg er kæmpe fan!”

Tina Isaksen Ellermann

”De SKAL med igen til den næste fest”

Charlotte True Linding

”Der kom da godt nok gang i fødderne til julefrokosten!”

Søs Kronholm Sølvsteen

Book os i dag

Hell Friis Over Band har travlt. Vi har mange bookinger 2-3 år ud i tiden, så ofte går de gode datoer ret tidligt. Derfor anbefaler vi at være tidligt ude, hvis man går i tanker om at booke os til jeres næste fest. Ydermere vil vi kun presse 17-20 jobs ind i vores kalendere om året.

Hell Friis Over Band har ikke en fast pris, men vi giver hver gang en pris, der afspejler efterspørgslen på det givne tidspunkt, hvor det er og set-uppets størrelse. Derfor er det vigtigt, at du i din forespørgsel anfører disse ting. Hell Friis Over Band medbringer altid egen lyd-/lysmand og professionelt udstyr, der svarer til arrangementets art. Hell Friis Over Band er først og fremmest et partyband, der spiller op til dans, men vi kan også bookes til specialjobs som backing for kendte kunstnere, som et indslag til en reception eller mindre caféjobs.